Znanstveno-institucionalni projekt Sveučilišta u Zadru
(IP-UNIZD-2023-02)
Identifikacija ključnih čimbenika za provedbu odgojno-obrazovne inkluzije
IZDOS
Budući da se inkluzija javlja kao zahtjev suvremenih sustava odgoja i obrazovanja te kao načelo u okviru nacionalnih kurikuluma, ona predstavlja jedan od temeljnih parametara razvoja društva u cijelosti zbog jednog cilja, a to je da se razlike među pojedincima svedu na minimum.
Kao što se iz odabranih opisanih istraživanja (u okviru projektne prijave) može zaključiti da za ostvarenje obrazovne inkluzije učitelji i stručni suradnici nužno moraju posjedovati određene kompetencije.
Za razumijevanje procesa implementacije i provedbe inkluzije potrebno je simultano zahvatiti individualne i kontekstualne čimbenike.
Nacrt istraživanja kombinira primjenu kvalitativne i kvantitativne metodologije, individualnog i grupnog pristupa. U svrhu odgovora na postavljene istraživačke ciljeve u prvoj se fazi planira kvantitativno istraživanje dok se u drugoj fazi planira kvalitativno istraživanje.
Cilj istraživanja je identificirati ključne individualne i kontekstualne čimbenike za implementaciju i provedbu odgojno-obrazovne inkluzije u sustavu redovnih i specijalnih osnovnih škola. Temeljem rezultata provedenog istraživanja dodatni cilj projekta je izrada strukture Programa cjeloživotnog učenja za učitelje i stručne suradnike u kontekstu podizanja kvalitete rada te provedbe obrazovne inkluzije.
Pri operacionalizaciji cilja pratiti će se slijedeći istraživački zadaci:
1. Identificirati ključne individualne čimbenike (osobine ličnosti, osobne i profesionalne kompetencije) kod učitelja i stručnih suradnika za implementaciju i provedbu odgojno-obrazovne inkluzije u sustavu redovnih i specijalnih osnovnih škola.
|
2. Identificirati ključne kontekstualne čimbenike (organizacijske, materijalne, programske i socijalne) kod učitelja i stručnih suradnika za implementaciju i provedbu odgojno-obrazovne inkluzije u sustavu redovnih i specijalnih osnovnih škola.
|
3. Utvrditi razlike navedenih individualnih čimbenika između učitelja i stručnih suradnika.
|
4. Utvrditi razlike u procjeni navedenih kontekstualnih čimbenika između učitelja i stručnih suradnika.
|
5. Utvrditi razlike u navedenim individualnim i u procjeni kontekstualnih čimbenika učitelja i stručnih suradnika u redovnim i specijalnim osnovnim školama.
|
6. Utvrditi doprinos individualnih i kontekstualnih čimbenika u objašnjenju ostvarenja pokazatelja inkluzije u redovnim i specijalnim osnovnim školama u osječkoj i zadarskoj regiji.
|
7. Ispitati mogućnosti unaprjeđenja kompetencija učitelja za kvalitetnu provedbu inkluzije u redovnim i specijalnim osnovnim školama.
|
8. Izrada strukture Programa cjeloživotnog učenja za učitelje i stručne suradnike u kontekstu podizanja kvalitete rada te provedbe obrazovne inkluzije.
|
Voditeljica projekta:
izv. prof. dr. sc. Matilda Karamatić Brčić (https://www.bib.irb.hr/pregled/profil/22746; https://scholar.google.hr/citations?user=f0DxHQEAAAAJ&hl=hr;
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2608-3882)
Članovi projektnog tima:
izv. prof dr. sc. Jasmina Vrkić Dimić (https://www.bib.irb.hr/pregled/profil/29522, https://scholar.google.hr/citations?hl=hr&user=nFsnwFQAAAAJ)
izv. prof. dr. sc. Tena Velki (https://www.bib.irb.hr/pregled/profil/29084 , https://orcid.org/0000-0002-9529-8959 , https://scholar.google.hr/citations?user=rZmeYncAAAAJ&hl=hr )
doc. dr. sc. Ana Marija Iveljić (https://scholar.google.com/citations?hl=hr&user=0_tQXTYAAAAJ; https://orcid.org/0009-0002-6961-5399; https://www.bib.irb.hr/pregled/profil/24133)
doc. dr. sc. Marina Vidaković (https://www.bib.irb.hr/pregled/profil/23731, https://scholar.google.hr/citations?user=IH3x3O0AAAAJ&hl=en)
dr. sc. Marijana Miočić (https://www.bib.irb.hr/pregled/profil/1690; https://scholar.google.hr/citations?hl=en&user=Vcxfc3QAAAAJ)
Sanja Rudan (studentica pedagogije)
Marinela Beretin (studentica ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja)